29/01/15: lidt om en ulækker helligdag


I onsdags spurgte jeg jer på facebooksiden om hvad I kunne tænke jer at læse om her på bloggen. Jeg fik en masse gode forslag (både i kommentarer og privatbeskeder) og I vil sjovt nok, gerne læse mere om relationer og følelser. Det giver ret meget mening, da det er et ret centralt element når man er Borderliner. 

Valentines dag er lige om hjørnet og jeg kan forestille mig at det er en svær "helligdag" for mange. Ikke kun folk med Borderline, men måske også folk med psykiske lidelser generelt. Netop fordi man som psykisk syg er lidt ekstra sensitiv og har nogle problemer, som ofte leder til dårligt selvværd. 

Én dag hvor ALT handler om tosomheden, og hvis du siger "Det er bare mig" kommer blikket (det vi snakkede om her). Personligt har jeg altid frygtet Valentines dag. For på den ene side synes jeg det er en latterlig dag og jeg får lidt kvalme over alt det sukkersøde-kys-kys-par-agtige. Men på den anden side har jeg mærket et lille stik af jalousi, hver gang jeg så et par. 

I år holder jeg det ikke alene, så mit argument om at være ligeglad og nyde sit eget selskab er egentlig ret åndssvag. Det er ikke så let at sige til sig selv og jeg ved at hvis jeg var alene ville jeg da slet ikke kunne sige sådan noget til mig selv! Jeg tror i stedet jeg ville sige "op i røven med hende der har sagt det lort". Så her er et andet forslag: 

Vi smider min mand ud og holder en fest. Lyder det som en god idé eller hvad? 




1 comment:

  1. Griner, humor har du :) Valentines dag er jeres, dig og din mands. Den synes jeg at i skal bruge sammen :) Jeg har aldrig frygtet Valentines dag som du, og jeg har altid fundet glæde i at se andre par sammen. Især når de viser deres kærlighed til hinanden. Når jeg har været i et forhold, kan jeg godt mærke et lille stik af jalousi. Men det ser jeg som noget sundt.

    Valentines dag med din mand, eller fest. Det er selvfølgelig dit eget valg, men var jeg dig. Så ville jeg holde Valentines dag, og bruge en anden dag på fest. Men jeg er ikke dig, men glæder mig til dit næste opslag :)

    Selv er jeg blevet inviteret til Valentines dag i en dating gruppe. Så den står på pizza og Fifty shades of grey

    ReplyDelete