20/12/14: idioten med borderline

Mit navn er Kristina. Jeg er 20 år gammel og bor i Midtjylland. Jeg er diagnoseret med det vi i daglig tale kalder for Borderline men hvis du er interesseret er min nøjagtige diagnose Emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse af Borderline type. Min plan med at skrive herinde delvist at komme af med de ting der fylder i mit hoved, og delvist at tilsætte til humor til Borderline og generelt psykiske lidelser. 
Jeg er bestemt ikke ude på at gøre grin med og latterliggøre psyskie sygdomme. Det er noget alle skal tage seriøst, ligemeget om det handler om én selv, én man holder af eller én man bare kender. Men efter at have set diverse Borderline blogs og set Youtube videoer bliver jeg sgu lidt deprimeret (lidt mere end jeg er i forvejen). Vi skal ikke gøre psykiske lidelser til et emne der får enhver lyst til at grave sig ned i jorden og forsvinde forevigt. Vi skal gøre det til et emne der er tilladt at snakke om ved middagsbordet uden at det ødelægger stemningen.

Bare fordi jeg ofte har det dårligt, betyder det ikke alle andre også skal have det dårligt. Måske er det sådan man bekæmper det kæmpe tabu der er omkring det? Ved at humorisere det?
Derudover er dette et åbent forum, hvor der skal være plads til at brokke sig og læsse af. Og det er ikke kun mig der må det. Det må I alle sammen. 
Min identitet er desuden ikke hemmelig, da jeg gerne vil stå ved det jeg skriver og hvad jeg går rundt med på skulderne. Skulle I være så interesseret i at snakke med mig privat, så skal I være velkommen til at skrive til mig på mail: kristinayoung.dk@gmail.com

WELCOME!

5 comments:

  1. Åh, hvor er jeg fan af dine ord! Jo, det kan blive utroligt deprimerende at læse, lytte og lære om de negative (med desværre sandfærdige) kendsgerninger om borderline. Selvom det ofte er virkeligheden, er det nu rart med et lille pusterum.
    Jeg er helt med på, at du ikke latterliggør psykisk sygdom. Det ville også være selvdestruktivt at gøre det, når man selv lever med det. Men humor er en vigtig bestanddel af dét at mærke at man er andet end kedafdethed og selvskade. Og sin diagnose.
    Så tak for din blog!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak for din søde kommentar og fordi du gider læse med!

      Delete
  2. Ej, hvor fedt! Jeg blogger selv, med en lille smule anderledes vinkel, men jeg har også borderline.
    Jeg vil følge med heeer :D
    - Ha' en dejlig dag.

    Maria // borninthehorizon

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super fin blog du også har :)
      Kan du følge med her? Sådan blive fast læser, eller noget? Nå, det vidste jeg ikke :D
      Ellers kan du jo smide et like på facebooksiden (link i menuen under headeren)

      Dejlig dag til dig også :)
      Kram

      Delete
  3. Hey!
    Cool indlæg du har skrevet og med en fin portion humor. Jeg grinede et par gange og nikkede også genkendende til flere af dine tanker - gav en rar fornemmelse af 'ah ja, jeg er da ikke den eneste der har de tanker' :-)
    Synes bestemt heller ik det virker som om du vil gøre grin med noget men nogen gange hjælper lidt humor når det hele virker sort, angstprovokerende osv....hvis overskuddet til det, er der selvfølgelig... ;-)

    Når man har så meget rod i hovedet, som mange af os med borderline har, er det ofte rart at komme UD og AF med tankerne - og nogen gange uden at det behøver at være til nogen bestemt person. Når jeg lukker mine tanker ud på skrift, behøver jeg ik ha helt ligeså dårlig samvittighed eller tænke helt så meget over det der kommer ud, som hvis jeg sagde det til èn, direkte.
    Jeg har selv en blog til tankenedfældning og stemningstekster - måske nok en anelse mere i den mørke og negative ende, men det er også i de situationer jeg oftest bruger den ( og som backup for mine tanke-tekster :-) )

    Tak fordi jeg måtte læse med - keep up the good work!
    God dag til dig :-)

    Hilsen
    Gitte / / graazone


    ReplyDelete