07/01/15: lidt om (manglende) nytårsfortsæt

Jeg har seriøst lyst til at brække mig ud over ordet nytårsfortsæt. 
Af 2 grunde hader jeg nytårsfortsæt: 

Den personlige grund: 
Jo jeg vil selvfølgelig gerne tabe mig, spise sundere og lade være med at ryge nogensinde igen. Men jeg ved også at jeg er god til at sætte mine forventninger alt for højt op og smide mere på skulderne af mig selv, også selvom jeg egentlig allerede har nok. Så det vil jeg lade være med.

Derudover har jeg hvert år, siden jeg begyndte at døje med min psyke, haft nytårsfortsættet at jeg vil blive rask. MEN dette år har jeg valgt ikke at have det nytårsfortsæt for hvorfor er det egentlig det endelig mål? Hvorfor er det ikke at kunne kontrollere sine symptomer, så de ikke påvirker din hverdag så meget at det bliver et problem? (Der kommer desuden snart et indlæg omkring at blive rask).

Den generelle grund:
Hvorfor er det at man ikke tager det lidt af gangen? Du aner ikke hvad året bringer, og det kan være både positivt og negativt. Men det er lidt at putte munden for fuld med alle mulige planer. Og de fleste overholder ikke deres nytårsfortsæt, og så kan de få rigtig dårlig samvittighed når året er ved at være slut. Og sådan fortsætter det, år efter år. 

DROP NYTÅRSFORTSÆT OG LEV LIVET. 
Det er altså ok med en smøg og en Big Mac en gang i mellem. 

No comments:

Post a Comment