22/12/24: lidt om os alle


Cirka 80% af mine venner og bekendte har sagt "Du er nok den sidste jeg troede ville komme ud for sådan noget", når jeg har fortalt dem at jeg altså har det rigtig dårligt psykisk. Det er smigrende, men på en måde også sindssygt provokerende at sige sådan noget. For er det ikke det, der er ALLERVIGTIGST at forstå? 

Alle kan få psykiske lidelser. 


Jeg har for det meste været meget udadvendt og lidt af en festabe. Og jeg er næsten altid positiv når jeg er sammen med venner. Jeg har altid gået meget op i mine karakter og at gøre det godt! Betyder det så at jeg havde mindre sandsynlighed for at blive syg, end ham som egentlig skider lidt på skolen? Eller hende som altid er meget genert og ingen ved egentlig hvad hun er for én? 


Det gør mig ked af det, at nogen er så snæversynet. Og jeg tror det er vigtigt at forstå at ingen er immun! Du er ikke anderledes eller speciel hvis du er syg. Og det er du heller ikke hvis du ikke er. Du er bare et menneske med et uforudsigeligt livsforløb. Ligesom vi alle er. 


- Beklager for det sure opstød fra morgenstunden (det vil sige kl 13, og jeg er lige stået op). Nu vil jeg tage mig sammen til at få fikset alle de ting jeg ikke fik fikset de sidste 3 dage.

No comments:

Post a Comment